Wednesday, May 25, 2011

Holiday at Medan Indonesia (Part 2)

Kite sambung balik cite pasal holiday aku ke Medan ari tu..

Ari ke-4, kitorg akan gerak balik ke bandar Medan..sementara tgu kwn2 len abes breakfast, kitorg bergambar lagi kat sekitar hotel penginapan kitorg, Green Garden Hotel..rekaan n design hotel tu cantek..ala-ala mexico bak kata kwn2 aku..hahaha..aku pun menggayakan diri dgn spek yg aku beli mase kt atas boat ari tu..hehehe..

 bergambar dan bergambar lagi

Mlm terakhir kt Medan, kitorg menginap kat Grand Antares Hotel..da sampai hotel, kitorg rehat2 n then kua jln2 beramai2..tp sume sedey giler sbb x leh nk kua jln2 gara2 hujan..ble ujan da reda, kitorg redah gak g Merdeka Walk..mase nk g, kitorg nek angkut-angkut..mase atin tanye kne byr bape, die dgr org tu ckp 300 ribu rupiah..gile mahal siottt..sume xmo naek..aku punye duit pun da tinggal 200 ribu rupiah je mase tu..rupe2nye 3 ribu rupiah je..oleh kerana takut salah dgr lagi, kitorg tanye kt driver tu byk kali kene byr bape..hahaha..then bile sampai kt Merdeka Walk, kitorg tgk x byk kedai yg buka..so, kitorg pun lepak la kt McD..ble nk balik, ujan lebat tpi sbb da lewat pagi, kitorg decide nk blk gak..ble kitorg tye kt staff McD pasal pengangkutan awam nk blk ke hotel, diorg offer diri nk tlg tahankan teksi..tpi masalahnye kitorg ade 6 org..so, kne nek 2 teksi..jenuh la nk cari teksi pg2 buta mcm tu..lagipun risau keselamatan masing2..then aku n kak ija ternampak van..dgn selambanye kitorg tye la kt staff McD tu "van tu g ke hotel kitorg x?" then die jwb " itu van pengangkutan kami" serentak dgn tu, sume staff McD yg ade kaunter n kusi yg berdekatan gelakkan kitorg..Mak oi..malu gile mase tu..rase mcm nk tutup muke..mana x nye..lebih dr 10 org staff McD yg ade kt situ n tgh gelakkan kitorg..n then diorg dgn baek ati minta tlg kt driver diorg minta anta kitorg ke hotel..terima kasih pakcik driver n staff McD yg ade ari tu..terutamannya staff yg da siap2 nk balik..hehehe

Ari ke-5 kitorg bgn awal pagi sbb nk breakfast n nk g bandar Medan sbb nk shopping brg..pg tu aku n tasya ngantuk gile sbb ade org kacau bilik kitorg..org tu tekan loceng n ketuk pintu byk kali..then die try masukkan kunci n try nk buka pintu bilik kitorg kul 4.32 am..lebih kurang setengah jam lps tu baru la die bla..aku x berani nk intai lua..itu pun aku nyaris2 nk buka pintu..naseb bek la aku terfikir yg itu bkn kwn2 aku..erm..aku tension gile mase g shopping sbb da xde duit..aku dpt beli ciket je brg ari tu sedangkan mcm2 yg aku nk beli..org len g menghabiskan duit beli mcm2, aku n tasya dok kt bustop n tgu diorg je..kaki pun da saket n x larat nk jln2 lg..tbe2 aku teringin nk beli baju kebaya tp disebabkan aku xde duit, aku pendamkan je..ble ila nabila ckp die ade duit lebih, aku terus pinjam ngn die n ajak die temankan aku cari kebaya tu..tpi xde yg aku berkenan..lagipun harga die mahal sgt..so, akhirnye kitorg balik je la..sampai2 hotel, kitorg bersiap2 n then terus gerak ke airport..ingtkan nk mkn kat airport sbb da lapar gile tpi xde mknn plak..geram betul aku..
kitorg nek beca ke Sun Plaza

tengah tunggu flight nk blk ke Malaysia
Mase kt dlm flight, ade pramugara yg ensem..sume kwn2 aku mmg usha mamat tu la..rasya siap nk amek gmbr mamat tu lagi..opppssss..terlepas cakap plak..hehehe..smpi je kt m'sia, aku blur sbb rase mcm sekejap sgt perjalanan kitorg..tambahan plak aku tgk jam mase tu kul 11..padahal kitorg gerak dari Medan kul 10 lebih..rupe2 nye aku lupe nk tukar jam aku ikut jam m'sia..hahaha..smpi je kt m'sia, aku, tasya n ila nabila lepak n tdo kt McD smpi pagi sbb nk tunggu BAS..tinggal kitorg bertiga je sbb bdk2 len sume da blk..sedey gile kowt mase tu..then dlm mamai2, aku ternampak bas UiTM..so, aku kejutkan la diorg..ble kitorg cari bas tu, x jmpe pun..nk kata aku mamai sampai ternampak bas UiTM, tasya pun nmpk gak..da penat tunggu sampai kul 8 am, kitorg decide nk blk nek bas ke KL Sentral n then tukar tren ke UiTM..aku plak decide nk balik umah je..padahal aku da start klas utk intersesi 16hb tu..hehehe..
pramugara rebutan penumpang mlm tu..

hah!!!..tu dia..panjang cheghita aku..naseb la angpa suma kena baca panjang2 lagu ni ya..inipun cek da skip byk cheghita..hahahaha..nantikan next post cek pasai besday celebration someone..tungguuuu.. :-)

No comments:

Post a Comment