Thursday, May 19, 2011

Assignment+Bercuti

ble dr n baca kt fb ramai kwn2 aku yg update blog diorg, aku pun teringin gak..akhirnye, aku pun pinjam la laptop cik bedah a.k.a ubay..hahaha..
 
1st skali aku nk share pasal trip ke PD..tujuan asal trip tu adalah utk wat research service..tpi byk masa kitorg dihabiskan dgn jln2 n mandi manda kt pantai2 kt sana je..hahaha..disebabkan kitorg gerak lmbt ptg jumaat tu, kitorg sempat jln2 n bergambar kt taman hotel je..kitorg suke sgt g taman tu sbb pemandangan die sgt cantek+suasana die ala-ala bali or spa..esok paginye lps je sarapan, kitorg terus berpecah wat research..rupe2nye sgt susah nk cari respondents yg kitorg nk sbb majoriti org yg dtg kt pantai2 sekitar PD tu penduduk kt PD jugak n diorg x menginap kt mana2 hotel..

Sebelah ptgnye kitorg beriadah kt pantai hotel yg kitorg menginap..aku sgt teruja ble dpt peluang nk men banana boat..da lama aku nk try tpi xde kwn nk naek..mase mule2 naek mmg aku excited gile n asyik jerit je..aku jerit2 tu pun sbb nk lpskn tension yg bersarang dlm kepala otak aku ni..then mase kt tgh2 laut, boat kitorg terbalik..mase tu aku mmg panik..aku takut gile kowt..thanks kwn2 yg byk tolong n bg semangat kt aku ari 2..sepanjang kitorg nek boat tu, 3 kali kitorg jatuh dlm air..tpi mat jatuh dlm air 4 kali sbb die terlebih excited nk men air..hahaha..mase boat terbalik kali kedua tu, aku da ok n da x panik mcm mase mule2 tu..tp mase jatuh kali ke3 tu, aku mmg x ready..aku jatuh betul2 bwh boat 2..then aku bru nk tarik nafas, boat tu hempap aku balik..seriusly aku panik gile mase tu..naseb bek kwn2 bertindak pantas n tolong aku..aku mmg da x larat nk bergerak ke tepi pantai..walaupun diorg ckp air da x dlm, bg aku air tu tetap dalam selagi aku x jejak dasar laut..almaklum la..aku ni kan pendek..hehehe..bile da dpt jejak dasar laut tu, baru la aku boleh tersenyum..thank to amin n kwn2 len yg byk tolong aku ari tu..kalu korg xde, maybe aku da xde skrg ni..erm..sory gak kt sesape yg jd mangsa cakaran aku or kne benam ngn aku ke hape..aku kalu rase mcm x selamat dlm air, mmg aku akn benam org yg dekat ngn aku..hehehe..

mlm tu lps mkn, kitorg lepak2 kt tepi pantai beramai2..xde la ramai mana pun sbrnye sbb rasya n family balik hotel sbb rasya saket gigi mase tu..mcm2 yg diorg sembang mlm tu..aku x amek port sgt sbb dlm mood mengenang kenangan lama..ble dok kt tepi pantai mcm tu mlm2, teringat plak aku kua ngan ain, yana, kina n gym g feringgi mase part 6 dulu..rindu gile kt diorg sume..esoknye lps check out, kitorg g jln2 kt bandar melaka plak..x g byk tmpt pun sbb kitorg plan nk blk kl mlm 2 jugak..utk dinner mlm tu, kitorg mkn ayam golek+nasi putih je..menu yg sgt simple tp sgt sedap..thanks kpd kwn2 yg bw kitorg g kedai tu.. :-)

walaupun penat, esok pg tu aku tetap gigih g klas ME..walaupun masa kitorg lebih kepada bercuti, tpi kitorg tetap belajar pasal service2 yg ade kat sana terutamanya service kat restoran..ade restoran yg serve kitorg lmbt gile smpi sume da abes mkn tpi order ana x sampai2 lg..sian ana hilang selera mkn mlm 2..research yg kitorg wat tu pun da selamat dihantar ke Miss Rita dlm bentuk report..papepun, tahniah kpd student BM220 4M&L sbb berjaya wat trip ni walaupun byk halangan..

No comments:

Post a Comment