Saturday, November 13, 2010

Final Da Abes

alhamdulillah akhirnye final exam aku abes selepas aku bertungkus lumus n bersengkang mata study siang dan mlm..iye la sgt study beria mcm 2..mmg la x tdo mlm kalu x abes study lg..kalu tdo, xtau nk jwb pe esok nye..hahaha..paper e-com ni xde la susah sgt..tpi disebabkn aku x ingt point2 die, jadi la susah..yg sadisnye ialah majority soklan yg kua 2 ade dlm notes aku..tpi aku x hafal part 2..arghhhh..menyesal gile kowt..aku x smpt nk review notes yg aku bw sbb kitorg smpi lmbt..smpi2 je, sume da masuk dlm dewan..cuak gile siot ble masuk lmbt..tpi aku tgk byk lg tmpt kosong dlm dewan 2 yg sememangnye kosong..utk pengetahuan korg, aku lmbt bkn sbb lmbt bersiap atau ape ek..tpi bas yg lmbt smpi almaklum lah ari jumaat kn..sian ubay, nina n jia yg terlepas bas yg aku naek 2..so, diorg kne tgu next bas..

da abes exam, mcm bese la..sume nk g mkn..kali ni nina, jia n ubay join skali..mule2 diorg malu2 k join..then ble da kne panggil ngn si ejan n fad, diorg mengalah..mcm bese la aku, aida n tasya nek kete ejan, suami kami..ari ni kitorg bermadu 4 sbb nina tumpang kitorg..hahaha..eh cop..before korg fikir len, bek aku bgtau awal2..kitorg bkn bermadu betul2 ek..hanya lakonan semata-mata..sat g x pasal kitorg kne belasah ngn awek si ejan ni..

semperna ari jumaat yg mulia ni, si ejan pakai 1 set bju melayu kaler hitam..siap pakai samping lagi wa cakap sama lu beb..n kebetulan plak aku pkai bju hitam..tpi xde la nmpk hitam sgt sbb da bercampur ngn mcm2 kaler da baju aku ni..tpi ade gak yg terperasan n mengusik aku..aku kn kne kn ejan, aku yg kne balik..tettt..hahaha..mase tgh jln nk g kedai mkn, aku baru pasan sume yg nek kete ejan pakai tudung hitam..aku je pakai tudung putih, tpi bju tetap hitam..nk masuk jugak..x leh bla betul..ingtkn aku je yg pasan pasal persamaan kitorg..rupe2nye atin n ayu pun pasan..bese la tu madu2 bersekutu la katakan..hahaha

ari ni last day mkn beramai2 ngn classmate aku utk sem ni..ramai gak la yg join smpi kne tambah 2,3 meja..anyway, thanks to fad jamil sbb blanja ayam madu..len kali boleh blanja yg mahal2 ciket..hehehe..tgh tgu order, ana, wani n mimi smpi..ana pakai bju jubah serba hitam..mmg matching la ngn ejan..ejan mmg jd bahan la sepanjang kitorg mkn kt citu..hahaha

lps makan, balik bilik mandi n bersiap2 sbb nk kua ngn ubay, jia, nina, aida n tasya pulak..enjoy time..aktiviti pertama kitorg is karok..aku g karok??? mcm x caye je..hahahaha..aku mmg slalu ikut kwn2 g karok..tpi aku jarang nyanyi ok..harap maklum la ye..tpi smlm aku telah dipaksa nyanyi..sengal..bosan la tmpt smlm 2..lagu bersepah..byk lagu indo dri lagu melayu..then lagu2 die lagu lame je..kitorg lebih byk buang masa cari lagu dr nyanyi kowt..

after karok, kitorg g i-city plak..kitorg jalan kaki je dari pasaraya bintang 2..nmpk mcm jauh je nk jln kaki ke sana..padahal dekat je kowt tpi mengah gak la ble smpi..hehehe..smpi je kt sana, aida excited gile tgk lmpu2 2..aku plak excited bergambar..bkn aku sorg k, yg len pun excited bergambar..mcm org jakun je aku tgk diri aku sendiri..tettt..tbe2 minat aku nk amek gmbr muncul balik..suke la amek gmbr org..sonok ble tgk diorg sonok..tpi yg x bez ble org x leh nk amek gmbr kite mcm yg kite expect..thanks to tasya yg jd cameraman utk aku semalam n thanks to aida yg bg aku posing gn hp die..camera sendiri ade, sibuk nk gn hp org gak..hahaha..

da abes g jln2, g cari mknn kt 7E plak..aku rase lame gle kowt kitorg kt 7E..masing2 xtau nk minum air pe..abg yg jaga kt citu pun da penat layan kitorg..hahaha..ble kitorg da dekat ngn pintu masuk uitm, sume cuak sbb pintu gate da tutup..ade jalan utk motor je..1st time dlm sejarah aku blaja kt uitm kne tulis nama..padan muke sape suruh balik lmbt..kul 12.35..itu la mase yg tertulis kt dlm buku 2..aku org 1st yg tulis nama sbb aku bw kad matrik..mule2 xtau nk tulis alasan pe kt citu..ble aku tgk org atas aku tulis alasan beli mknn, aku pun ikut je la..kwn2 aku pun tulis alasan yg sama..hahaha..

pak guard kt pintu masuk uitm da settle, kne menghadap pak guard kolej plak..naseb bek pak guard 2 x panggil kitorg..aku wat muke slamber je masuk..x pandang pak guard 2 langsung kowt..hahaha..kalu kne tulis nama, punah la harapan nk dok kolej sem depan..huhuhu..mcm2 la jadi sepanjang ari ni..ade yg bez ade yg x bez..tpi sume yg terjadi tetap akan menjadi satu kenangan..walaupun aku da abes exam, tanggungjawab aku sbg student BM220 3L x abes lg..ade assgnmnt yg masih belum submit lg..after that, selamat tinggal 3L..kwn2, jgn lupe siapkn assgnmnt MR ye..

jmpe lagi..bye... :-)

No comments:

Post a Comment