Wednesday, November 24, 2010

Semi Final AJL

Tarikh yang dinanti tiba..aku g Plaza Alam Sentral (PAS) utk support artis kesayangan aku, Tomok dlm semi final AJL ..aku g sana awal sbb aku g naek public transportation n aku nk cari barang ciket..time nk mkn, 2,3 kali gak la aku turun naek cari food court..almaklumlah x penah lagi jln2 kt dlm PAS, mane la aku tau..mase cari food court 2, sempat je aku masuk speedy nk tgk album artis kesayangan aku ade x kt citu..masuk2 je kat cashier da nmpk album TOMOK..then aku terus bla g mkn..aku mkn x abes sbb nasi die sangat pedas (time 2 teringat aku mkn smpi nanges sbb pedas sgt mase mkn kt merbok dulu)

After mkn, aku tgk kak nora, KT, sue n kwn2 da ade kt depan sri pentas..aku lepak2 kejap ngn diorg before masuk dlm..masuk2 je, aku, KT, nana, syira n kwn2 cari port kt tgh2 pentas..mmg menarik la port kitorg ni..da la tgh2, kt depan skali plak 2..mmg dpt tgk artis ngn jelas n puas la..tpi aku terpaksa dongak la ble diorg nyanyi betul2 depan aku sbb kedudukan kitorg yg sgt dekat..

Alyah wat persembahan 1st skali..aku suke tgk baju die cantek..mule2 aku sonok layan persembahan die..then ble die ade wat 1 perbuatan yg aku sgt x berkenan sbb aku da tau makna disebalik perbuatan die 2, aku da x minat nk layan persembahan die..Time kitorg tgh tgu next artis yg perform, tbe2 sorg artis nek..1st thing yg aku nmpk adalah rambut die..wow..ala2 rambut allycats gitu..ble si artist u da nek pentas n da nmpk muke die, aku tergamam seketika ble tgk artis 2 ngn rambut barunya..opppsssss tomok rupenye aku termengutuk die la plak..eh, ade ke perkataan termengutuk?? Sesuke ati aku je..hahaha..tapi, rambut tomok mmg akn jadi sesuatu yg akn diingati sbb tomok berani wat satu kelainan yang x mungkin pernah terlintas difikiran sesape pun..

Persembahan tomok mlm 2 sgt bertenaga n aku sgt enjoy sepanjang pesembahan tomok..ble tgk semangat tomok yang tgh nyanyi kat atas pentas, aku pun bersemangat nk nyanyi sama2..erm..aku lupe diri seketika ble dok jerit n nyanyi x hengat dunia..tambah2 dok skali ngn kak nora, KT, syira n kwn2, mmg aku jd histeria sekejap bak kata diorg..hahaha..tgh syiok2 amek gmbr (ngn bateri camera yg da nyawa2 ikan), tbe2 tomok melutut kt dpn mata aku..oppssss..aku tergamam again..hehehe

Ble dok kt depan pentas, mmg sonok sbb dapat tgk persembahan artist tp x bez sbb x tau pe jd kt blakang..da la x dgr sgt sore MC..lepas sorg, sorg lagi artis diumumkan berjaya masuk ke final AJL..aku sgt berdebar2 ble diorg nk sebut nama artis yg seterusnya..mcm2 gelagat artis yg aku tgk..yg da dapat masuk final ceria je muke diorg..yg masih menanti keputusan, masing2 muke cuak..yg aku paling risau ble tgk muke tomok n aku rase sedey plak ble tgk tomok mcm 2..

Ble pengacara sebut je nama shazzy, kitorg sume da terjerit2 sbb kitorg tau lagu BERLARI akan terus berlari ke AJL..wajah tomok yg sugul hilang serta merta diganti ngn wajah yg ceria dan senyuman yg sentiasa terlukis dibibirnya..wah ayat aku x leh bla betul..erm..alhamdulillah tomok berpeluang utk menonjolkan bakat yg ada pada dirinya skali lagi bila dia tercalon sebagai finalis AJL..tomok, gud luck for final AJL nnt ..x perlu wat persembahan yg beria2 tapi hasilnya x memuaskan tapi cukup la ngn membuat satu persembahan yg mampu memukau semua audiences and judges (mcm lagu dalam album tomok, pukau)..

Da abes semi final AJL, aku join kak nora, KT, sue and frenz lepak kat mamak sambil tunggu abg afis..ingtkn abg afis sorg je yg dtg..rupe2nye tomok pun ade..wah, kembang terus ati aku..hahaha..tpi tomok x jd lepak ngn kitorg sbb ade hal..so, sedey la sekejap..sedey sekejap je sbb tomok blanje kitorg mkn n minum ari 2..kalu dpt mkn atau minum free, suke je aku ni..hahaha..terima kasih tomok.. semoga murah rezeki slalu..hehehe..ble masing2 da abes mkn n minum, kitorg gerak balik..kali ni terima kasih byk2 ku ucapkan kpd kak nora, abg afis n KT yg bersusah payah anta aku balik umah..sory ila slalu menyusahkan kak nora kalu berkaitan ngn transportation..

Papepun, sepanjang mlm 2 aku enjoy sgt..terutama kalu dapat tgk tomok perform n lepak ngn kak nora n frenz..NBianz n TOMOKianz kite jumpe lagi esok utk Maljis Perlancaran Album TOMOK.. :-)

No comments:

Post a Comment