Friday, January 21, 2011

AJL 25

lately ni lmbt sungguh aku update blog aku ni..da berminggu2 baru nk cite pasal AJL..tpi aku tetap bersemangat nk update..hehehe..

9hb ari 2 kul 5 lagi aku n Tomokianz yg len gigih beratur kt dpn pintu masuk ARENA..mase aku smpi je kt bkt jalil, serta merta perut aku rase lapar..sabo je la..naseb bek ibu ade sediakan bihun goreng..ibu, terima kasih byk2 sbb sudi masak utk kitorg..tgh sedap2 mkn, tbe2 org hotlink dtg..kelam kabut la kitorg bg pinggan bihun 2 kt along sbb ingt da nk masuk..skalinye lambat lg bru boleh masuk..kul 7 lebih baru dot masuk..sume da tolak2 sbb masing2 nk rebut seat..gile betul diorg ni..sesuke ati je tolak org len..part yg paling bez ble sume da lepas pintu masuk berlari masuk stadium nk rebut seat depan..mule2 da dok blakang tpi TOMOKianz bernaseb bek sbb kitorg dipanggil utk duduk kt seat yg betul2 kt depan stage..tpi aku n beberapa fan x de rezeki nk dok dpn sbb mse kitorg smpi, fan len da dok dulu..

aku sgt berdebar nk tgu tomok nyanyi..jiwa rase x tenteram n x senang duduk..naseb bek die nyanyi no 2..xde la neves lame sgt..hehehe..AJL dimulakan ngn persembahan dari otai2 mcm frans, M.nasir n nash..persembahan diorg mmg terbaek la..1 stadium bersorak mase diorg nyanyi..sume sehati n sejiwa..xde nk boo mcm diorg boo artis yg diorg x suke..kalu ye pun x suke, xyah la nk boo segala bagai..kalu org boo artis korg, mesti korg bengang gak kn..

aku x leh nk komen sume artis yg bertanding mlm 2 sbb aku x tumpukan perhatian sgt mase persembahan diorg..ade 2, 3 artis je yg betul2 tarik perhatian aku n wat aku focus biji mata aku ni kt diorg..kt cini aku x leh nk komen pasal vokal diorg sbb aku xtau pape pasal vokal..cukup la komen pasal persembahan diorg je..

artis pertama da semestinye la en. tomok..aku sgt terkejut tgk persembahan die..1st time tgk die menari..cayalah (pinjam trademark nubbhan kejap) smart n bez gile..aku tgk ramai yg layan mase tomok nyanyi..da xde sore2 sumbang yg boo tomok..sume tergamam tgk tomok kowt..aku sendiri x sangka tomok boleh menari mcm 2..kalu tomok blaja n slalu berlatih adakah die akn jadi pesaing stacy??? korg fikir la ek..pada aku persembahan tomok WOW!!! TERBAEK!!! MANTAP!!!..aku mmg leka tgk tomok smpi lupa nk amek gmbr atau rakam vid..naseb bek Kak nora & sisters ade rakam..

selain 2, aku suke persembahan hafiz..aku mmg terkejut gle ble die kene tembak 2..mula2 aku ingtkn betul2..ble aku ternmpk akim n aril, baru la aku sedar 2 cuma lakonan..tpi seriusly aku x pasan langsung ble mase hafiz kua dr stage..pandai die alih pandangan dr org len..erm..pd aku persembahan stacy nmpk bese je..maybe sbb da bese tgk die menari..so, da x heran la..maybe die perlu wat sesuatu yg lebih menarikn fresh..lagi satu, aku x fhm pe yg FT cuba smpikan utk persembahan lagu selamat malam sayang..aku lebih tertarik nk tgk gelagat datok aziz dri tgk FT..sory la ek..

utk persembahan penutup, sume dpt mengimbas balik lagu2 yg pernah masuk dlm AJL satu ketika dulu..rindu nk tgk Dato' CT nyanyi lagu tradisional sambil menari..mase ZZ nyanyi, satu dewan riuh bkn sbb tgk ZZ nyanyi tpi sbb tgk klon ZZ nyanyi n feeling ala2 ZZ kt tmpt duduk penonton..ZZ yg pasan kehadiran klon die 2 terus tunjuk kt si klon itu..rugi gile kt penonton kt umah yg x dpt tgk kejadian 2..huhuhu..

mcm kebiasaan la setiap kali satu anugerah berakhir, mesti ade sore2 sumbang yg mempertikaikan kemenangan seseorg..kali ni Ana Rafali jd mangsa pertikaian org ramai..yg sudah2 2 sudah la..die menang bkn sbb undian..so, xperlu la nk pertikaikan..juri lebih arif pasal sume mende ni..da semestinye diorg mmg pilih lagu yg betul2 layak utk menjadi juara pd mlm 2..

No comments:

Post a Comment