Saturday, January 1, 2011

Selamat Tinggal 2010, Selamat Datang 2011

2010 telah pun melabuhkan tirai..2011 pula menjelma..taun 2010 sgt bermakna pd diriku..pd tahun inilah aku berjaya menamatkan diplomaku setelah 3 taun aku berhempas pulas blaja, jwb test & merantau di negeri org..aku hya mampu nk merantau ke negeri org je..xde passport la nk merantau kt negara org..tmbhn plak xde rezeki nk blaja kt Jepun mcm yg pernah aku impikn suatu ketika dulu..result SPM bese je ade ati nk blaja kt lua negara..wahahahaha..

Pd taun 2010 juga la aku dpt tawaran sambung degree..walaupun pada mula nye aku sgt sedey sbb di campak ke Kota Bharu, akhirnye lps mendapat nasihat dr seseorg, aku redha dgn pe yg aku terima..tp atas nasihat pkck2 n desakan familyku, aku anta juga surat rayuan tukar kampus..alhamdulillah..aku berjaya tukar kampus ke UiTM S.A..tepat tekaan seseorg walaupun pd mulanya die salah..

Kalu korg nk tau, byk perkara yg aku impikn tercapai..antaranya nk blaja kt UiTM..maybe sbb dipengaruhi oleh novel2 yg aku baca..kebanyakkan cite berlaku di UiTM..ble aku tgh blaja diploma kt kedah, aku slalu berangan nk smbg blaja kt UiTM S.A..senang nk balik umah , senang nk g event yg melibatkn tomok (tomok jugak yg aku fikir..hahaha) n aku dpt blaja satu tmpt ngn abg angkat aku..tpi mase aku part six, ati aku berbelah bagi samada nk smbg kt Arau atau S.A..kalu nk smbg kt Arau, mmg ade org blh tlg..tpi disebabkan berat utk memilih, aku tunggu tawaran je..

Yg pg penting pd taun 2010 aku konvo..yahhooooo!!!! akhirnye aku grad secara rasmi..ia satu majlis yg sgt istimewa pd ku sbg tanda menghargai usahaku selama 3 taun..walaupun aku grad dgn result yg bese2 je, aku tetap berbangga sbb at least aku penah merasa DL..hehehe..

2010 menjadi saksi detik2 bahagiaku..sesungguhnya aku amat bahagia semenjak aku mengenalinya..walaupun hubungan kami hanya sbg abg-adik, tp aku sgt bahagia..pd aku, itu lebih baek..1st time aku merasa nikmat ade abg..thanks a lot abg..ila x penah syg abg2 angkat ila mcm mana ila syg kt abg..u r very special n very important in my life..

Sedalam mana kasih syg kita pada seorg insan, Allah lebih menyayangi mereka..pd 28 September 2010, aku mendapat berita pemergian abg, insan yg amat ku sygi..hidup aku kosong n aku amat merasai pemergiannya..hya doa yg mampu kukirimkan setiap kali aku teringat kenangan kami, ble rase rindu mencengkam di jiwa..

*******************
Selama ni, aku xpenah tetapkan azam secara spesifik n betul2 berazam nk tunaikan..tbe2 je taun ni terdetik di ati aku nk berazam n cuba utk menunaikan azam2ku itu..kt bwh ni adalah azam aku utk taun 2011 ni..
  1. Aku nk mengulangi kejayaanku mase sem terakhirku..aku nk merasa DL lg..so ila, ko kne work hard n study smart utk mencapai azam ni..GAMBATTE!!!
  2. Aku nk mengulangi detik2 bahagiaku..aku nk cari seorg insan yg mampu membahagiakan aku..gatal sungguh aku ni nk cari bf segala bagai..hahaha..yg ni, aku xde kata2 semangat..kalu x dpt bf pun, kalu ade kwn yg mampu membahagiakan ko pun cukup la ila..
  3. Aku nk buang perangai malas nk reply msj org yg aku sgt x selesa skrg ni..adoi cik kak..mna boleh asyk nk abaikan msj2 yg masuk n asyk reply lmbt..kalu ade yg urgent mcm mana?? X ke susah nnt..
  4. Aku nk jd someone yg +ve..lps dgr yg melambak2 last sem,, masih x jd +ve ke?? Xpe2..kite cube lgi sem ni k..
  5. Aku xmo asyik moody n emo..skrg ni aku sgt mudah nk naek angin..lps ni kalu rase nk marah, cepat2 la istighfar, selawat atau berwuduk ye cik ila..ingt pesan arwah “kawal perasaan marah tu”..
Wat masa ni, cukup la 5 azam..itu pun belum tentu aku dpt tunaikan kn..tpi aku akn cuba utk capai azam2 yg aku da wat ni..aku siap bg tips lg tu..*aku ni da tau mcm mana nk capai azam2 aku tp x reti2 nk ikut.hahaha* cik SITI NOOR FADILLAH AZLAN, gud luck..semoga anda berjaya mencapai azam2 ni..kalu gagal, jgn putus asa..teruskan usaha anda.. :-)

No comments:

Post a Comment