Wednesday, February 2, 2011

Program Anak Angkat

yeah..mood rajin da smpi..so, ari ni aku nk share pe yg terjadi sepanjang 3 ari, 2 mlm aku menjadi anak angkat kt Sg Sireh, Tanjung Karang..

dlm kul 6.30 pm bas rombongan yg dihuni pelajar marketing n retail bertolak ke destinasi..kitorg dpt bju bju saiz L&XL je..pe kejadahnye aku yg pkai bju saiz XS/S ni kne pkai bju saiz L..aku x suke tpi xde pilihan..so, terima je la..ermm..kalu nk ikutkn, aku ngantuk sgt2 mase nek bas 2..tpi ble diorg tayangkan cite ngangkung..hilang terus ngantuk aku..dlm kul 9 atau 10 lebih kitorg smpi kt destinasi..perut mase 2 mmg lapar gile..almaklum la x sempat nk mkn b4 bertolak td..hehehe

rasenye bkn satu bende yg pelik kalu penduduk kt satu kg 2 ade hubungan saudara..mcm 2 juga la keluarga angkat kitorg..bile mak ayah kitorg bersaudara, kitorg anak2 angkat diorg ni pun dikira saudara la jugak..yg lg bez, ade mak n ayah angkat diorg yg ade skandal..so, bertambah besar la keluarga kitorg..aku rase majoriti anak2 angkat yg terlibat ade hubungan saudara antara satu sama lain disebabkan susur galuh keluarga yg sgt meluas ni..hahaha

aku, lia, hawa n atin jd anak angkat kpd Pn Jamaiyyah..walaupun penat, kitorg sempat gak la melayan adk angkt kitorg yg bernama Huda..Huda saaaaannnngggggaaaaattttttt NAKAL...teruk kitorg kne BULI ngn die..atin yg plg teruk kne BULI ngn Huda..pipi kitorg mmg da jadi mangsa cubitan si Huda ni..patutnye kitorg yg cubit pipi Huda tp terbalik plak..selama 2 ari setengah aku kt sana, kitorg terpaksa melayan kerenah Huda yg sgt baek..mama pun da x mampu nk marah mcm mana kt si Huda 2..

pg sabtu kitorg bergotong royong membersihkan surau..mule2 mmg la seronok..tpi ble kerja semakin bertambah sedangkan da byk pinggan mangkuk yg kitorg cuci, masing2 da mengeluh..anak2 pn Jamaiyyah yg kne basuh pinggan berempat da nyanyi mcm2 lagu..siap ade cerpen utk pinggan2 yg terbiar 2..hahaha..dlm kebosanan membasuh pinggan yg x penah kurang 2, kitorg terjumpa piring plastik..time 2 timbul la idea nk mengenakan kwn2 len..konon2nye nk minta diorg tlg bg piring 2 kt org len..ble diorg bru nk sambut, hawa lepaskn piring 2..muke mangsa2 kitorg sume da cuak sbb takut piring 2 pecah..hahaha..disebabkan kerja yg terlalu byk, aktvti gotong royong yg patutnye berlaku wktu pg je, terpaksa bersambung lps zohor..sian kwn2 yg tgn die mengelupas lps basuh pinggan2 2..

mlm 2 mule2 plan nk g tgk kelip2 ngn keluarga angkat aku..tpi disebabkan mama n abah x bape shat n tiket mahal, kitorg juz lepak2 kt umah je sambil tgk tv n sembang2 ngn keluarga angkat aku..disebabkan terlalu penat, pg esoknye kitorg terlambat bgn (xde la lmbt sgt pun sbnrnye)..aktiviti kitorg utk ari terakhir kt cini adalah prgm bina minda..kitorg juz ikut je arahan g skolah yg berkenaan n tye kt urus setia kt sana pe tugas kitorg..aku kne g Sekolah Menengah Agama Tanjung Karang..kalu aku dpt kt Sekolah Seri Desa, dekat la ngn umah cik tah..

rupe2nye kitorg sume kne join game bina 1 malaysia..game ni ala2 monopoly la..ade jual beli, dpt gaji segala..yg menariknye, kitorg kne bersaing ngn company2 len yg sama2 nk menang dlm game ni..sonok gile kowt game ni..sume berbincang pe keputusan yg kitorg kne wat utk memastikan kitorg dpt byk pulangan..pd awal game company aku yg leading..kitorg yg mule2 dpt byk nilai terkumpul, baki tunai n wang bulanan..da pertengahan game, company aida mula bg saingan yg sgt hebat kt kitorg..pd last minit, company aida dpt offer beli kilang ke umah yg memberi wang bulanan rm10000+..so, secara automatiknye, die dpt menang game ni..

lps abes uruskn bisnes, kitorg blk ke umah keluarga angkat masing2 n packing brg2 sume utk pergi ke next destinasi..time ni kitorg dipulangkan semula oleh sume keluarga angkat..mlm 2 kitorg sume kne wat persembahan..kitorg cuma berlatih setengah jam..itu pun mase dlm perjalanan nk ke pasir penambang..mule2 aku ingtkn penonton x ramai..rupe2nye ade event besar kt citu..ramai gile org kt sana..ade beratus2 belia konvoi motor yg datang..tbe2 rase xmo wat persembahan..MMMAAALLLLUUUU gile..

mase nk nek pentas, sume terkejut tgk xde tangga kt tempat kitorg nk nek..so, panjat je la..aduusss...mula2 menari 2, malu2 gak la..da lama2, hilang rase malu, timbul rase sonok..da lame aku x menari dpt org ramai mcm 2..last mase persembahan merdeka mase aku form 4 kowt..hahaha..abes je wat persembahan, kitorg terus balik ke uitm s.a..kalu nk diikutkn, aku penat sgt2 sepanjang prgm ni..tpi disebabkan rase puas n seronok, sume kepenatan hilang..yg ade cuma rase hepi n sonok je..

ok smpi cini dulu utk ari ni..nnt kalu aku rajin, aku post entry bru lg k..caw cin caw.. :-)

No comments:

Post a Comment