Saturday, December 11, 2010

Sebelum, Semasa dan Selepas Majlis Konvokesyenku

byk perkara n kejadian yg berlaku sebelum, semasa n selepas majlis konvokesyen aku..kite mula dgn kisah sebelum aku konvo..

sebelum konvokesyen..
2hb yana n nad da dtg kl sbb nk amek jubah keesokkan ari nye..seriusly 2hb adalah ari yg paling memenatkan..kitorg byk buang masa kt atas jalan sbb tersangkut dlm jam..sian kak su kne drive lama..aku plak boleh terlupa yg jalan kt area Bangsar slalu jam waktu ptg..kalu x, aku da bw kak su g bukit jalil ikut Jln Klang Lama..after amek kwn ain, Dya kat KL Sentral, kitorg g umah ainil plak kt Kelana Jaya..dpt la jumpe geng hoish n saerah..ari 2 x sempat jmpe saerah before die balik penang.. memandangkan sume da lapar, kitorg g mkn kt Shah Alam..mcm mana kitorg boleh g Shah Alam semata2 nk makan?? at first ain nk tdo umah kwn die kt sek. 13..tpi last minit x jadi n kebetulan aku n kak su da terlajak ke i-city, kitorg g la mkn kt S.A..mase nk g anta ain, diorg sume x mo nek kete ngn abg ikhwan sbb segan ngn abg ikhwan..skalinye kak su tukar kete ngn abg ikhwan..padan muke korg..hahaha..lps mkn kak su n abg ikhwan tukar kete balik..n disebabkan kak su sgt penat, abg ikhwan yg anta aku n yana balik umah..tq abg ikhwan.. :-)

3hb kitorg jumpe skali lagi..kitorg amek jubah beramai2..thanks to gym sbb tlg amek aku n yana kt KTM Padang Jawa..sonok nek kete kakak gym..mule2 kitorg pelik nape la sume org dok tgk kete kitorg..rupe2nye sbb ain dok kt seat tgh kt bahagian depan..sape x pelik kalu tgk ade 3 org dok kt depan..hahahaha..then g jln2 kt sunway piramid..at 1st kitorg plan nk g mid..tpi disebabkan kne amek Dya kt sunway n jln jam time 2, kitorg stay kt sunway je..gym kne balik awal sbb kakak die nk guna kete..keadaan kelam kabut ciket mase 2 sbb ain nad x leh balik sbb beg diorg kt kak su..last2, kitorg lepak kt citu kejap before aku n yana blik umah, ain n nad g S.A..erm..sebenarnye aku agak kecewa sbb plan aku nk amek gmbr beramai2 kt bangunan canseleri x kesampaian..tpi xpe la..len kali kite amek gmbr kt sana k..

semasa dan selepas konvo..
pg2 aku, mak n kakak aku bersiap2 nk g UiTM S.A utk istiadat konvokesyen ke 73 sidang 18, majlis konvo aku..before g, kitorg serabut ciket la sbb kne g sendiri..da la kne bw anak2 buah aku nek public transportation..kne bw stroler eidlan plak..sgt leceh tp kne gak bw stroler 2..kalu x, jenuh kakak aku nk dukung si eidlan 2..smpi2 kt perkarangan Dewan Sri Budiman (DSB), aku terus bergambar..xleh bla betul aku..mentang2 la da dpt bunga eh silap bear awal2, berposing sakan aku..ade aku kesah?? kalu nk tgu lps mjls, belum tentu sempat nk amek gmbr..sementara nk tgu masuk dlm dewan, sempat gak la aku n kwn2 bergambar sakan..kite ni mmg gile bergambar betul la..

my beloved mom

my frenz

mase dlm dewan, sengal betul la diorg 2..saje je pasang video2 yg sedey2..da la aku mmg da sedey..terpaksa la aku lap air mata ngn satu2nye tisu yg ade dlm beg aku..naseb bek aku pkai maskara kalis air..kalu x, sure sememeh muke aku nek pentas..penat menunggu, akhirnye dlm kul 4 no aku, 733 di panggil..mase nk jln ke tmpt duduk aku, aku sempat g kt mak aku n salam mak aku..then kakak aku msj "keluar air mt i tgk u td..sedey tau" arghhh gile sedey..skali lagi air mata aku meleleh..akhirnye aku dapat segulung diploma aku..aku sedey sbb arwah abah n arwah abg angkat aku xde pada hari yg paling bermakna ni..aku sedey sgt2 ble tgk kwn2 len ramai yg dtg..aku juz ade mak, kakak, ilhan n eidlan je..kak memey, kwn kakak smpi lmbt sbb jln jam+kete die rosak..dlm gmbr family pun cuma ade kitorg berempat je..ok lupekan perasaan sedey 2..

my beloved family
with my frenz after my konvo
kitorg terpaksa dok kt uitm smpi kul 8 lebih tunggu kak memey amek kitorg..sian kak memey penat bermekap tpi dok kt dalam kete je sepanjang ari..btw, thanks kak memey sbb sudi dtg uitm walaupun byk mslh yg dihadapi..thanks a lot to the only my family, my mom n my sis sbb bersusah payah menghadirkan diri juga ke mjls konvo ku..terutamanya kakak ku sbb aku terpaksa menyamar jd kakak aku n minta MC kt doktor gara2 kakak aku da xde cuti..lastly, congratulations to all my frenz yg da grad masa istiadat konvokesyen ke 73 ni..

No comments:

Post a Comment